Hoe werkt een affiliate?De droom van iedere marketeer is natuurlijk het afrekenen op basis van een daadwerkelijke lead of sale. Maar is dit eigenlijk niet veelte mooi om waar te kunnen zijn? De toenemende vraag van adverteerders aan affiliate marketing om hun producten of diensten onder de aandacht te brengen, ontstaat er een soort van marktwerking. Hierdoor komt de macht dus bij de affiliates te liggen. Zij bepalen namelijk zelf voor welke adverteerder en welk affiliate netwerk zij willen werken. Voornamelijk hebben de grote affiliates het voor het uitzoeken. Adverteerders doen met oog hierop ook hard hun best om in de gratie te komen bij deze affiliates. De adverteerder is niet de enige die naar de opbrengsten van ROI kijkt. Affiliates doen dit namelijk ook. Als potentie van een dor de adverteerder ingezette campagne niet voldoende is, zulle affiliates eerst twee keer nadenken voordat zij deze campagne zullen opzetten. Om een goede campagne op te zetten gaat er veel tijd en geld inzitten. Teven heeft een affiliate maar een beperkte advertentieruimte beschikbaar en zal dus kiezen voor een campagne met het grootste ROI-potentieel. Het komt er al met al dus op neer dat de adverteerder de campagne aantrekkelijk moet maken voor alle belangstellenden. Dit maakt affiliate marketing dus niet geschikt voor iedere adverteerder. Zo is er een mogelijkheid om heel specifieke campagnes van onbekende adverteerders met lage vergoedingen weg te zetten. Ook B2B campagnes zijn over het algemeen minder geschikt voor affiliates, het volume is namelijk zeer beperkt. Door sommige netwerken en affiliates worden campagnes met minder potentie geweigerd worden. specialistische online marketing bureaus kunnen op basis van kennis en ervaring in de meeste gevallen goed inschatten of een campagne wel of geen potentie heeft. Affiliate marketing kan dus ontzettend veel voor een bedrijf betekenen, twijfel niet en start ook met affiliate marketing! |
https://www.teamnijhuis.nl/ |